Boda Loves: Är han Sveriges hetaste AI-influencer?
Ibland dyker det upp oväntade stjärnor på influencerhimlen. Att använda den ikoniska figuren fiskargubben som influencer är en snygg och smart strategi. Fisherman's Friends, med sin historia som går tillbaka till 1865, är redan ett etablerat varumärke med lojala kunder. Garbergs förstod potentialen i att ge den traditionella fiskargubben en modern twist för att nå en ny generation av konsumenter.
Valet av fiskargubben som influencer genialt av flera skäl. Den nostalgiska kopplingen till den klassiska fiskaren ger en genuin känsla till varumärket. Många har en personlig koppling till Fisherman's Friends genom minnen av sina föräldrar eller farföräldrar som i tid och otid prasslade med den lilla, randiga påsen. Känslan av nostalgi skapar ett starkare band till varumärket. Och i en tid där många influencers följer en liknande mall av perfektion och glamour, bryter fiskargubben normen. Han är inte perfekt, han är inte ung och trendig, men det är just det som gör honom så intressant.
Gubben är AI-genererad. Ingen fotograf eller stylist har varit inblandad i projektet, utan istället har ett team bestående av Art Directors och kreatörer promptat fram honom. Det här är AI “done right”.
Vill du också skapa en unik kampanj med hjälp av AI? Kontakta oss idag!
Garbergs tänkte utanför boxen och valde de en annorlunda väg som verkligen fångar uppmärksamheten hos målgruppen. Det visar på mod och innovativt tänkande, två egenskaper som är avgörande i dagens konkurrensutsatta marknad. Hatten av för en snygg kampanj med glimten i ögat och mycket hjärta! Läs om kampanjen här hos Garbergs.